Mutlu Göbişler

Yalancı Katmer Ispanaklı Tavuklu

0

Üstü nefis kızardı.
Değişik tariflerden birinde daha buluştuk. Ben krep yapmasınıda yemesinide çok severim. Bu nedenle sık sık kullanırım yemeklerimde ben tavuklusunu yaptım ama aynısının kıymalısınıda yapabilirsiniz.Aslında size daha önce krep tarifi vermiştim ama şimdi tekrar ediyorum.#yalancıkatmerıspanaklıtavuklukrep


Malzemeler ;

Krep için ;
1 adet yumurta
1 su bardağı un
1,5 bardak süt
1 çay kaşığı sıvıyağ tavayı yağlamak için 

Ispanaklı tavuklu iç harcı;
1/2 kilo ıspanak  
1 tavuk göğsü (haşlanmış)
1 adet soğan
2 yemek kaşığı zeytinyağı, 
Tuz, karabiber
1 su bardağı dolusu kaşar


 

Yapılışı ;

Tavuk göğsünü haşlıyoruz.
Krep hamuru için süt, yumurta ve yağı çırpın. Unu yavaş yavaş ekleyin. Boza kıvamında olacak. Toplamda 6 adet krepten yaptım.
Soğanı yemeklik doğrayıp az yağda çevirin, yıkayıp ince ince doğradığınız ıspanakları ilave edip tuzunu karabiberini de ekleyip suyunu çekene kadar pişirin.
                                
Beşamel Sos için sıvı yağ ve tereyağını tencerenize koyup unu ekleyin sürekli karıştırarak kavurun. Unun rengi hafif değişince azar azar sütü ilave edin karıştırmaya devam edin, suyu ekleyin, kaynayıp, kıvam alıncaya kadar pişirin, tuz ve karabiberi ekleyin.
Yuvarlak borcam tepsiye önce bir adet krep, üstüne iç malzemesi, onun üstüne beşamel sos, onun üstüne de kaşar rendesi koyun. Krepler bitene kadar üst üste bu işleme devam ediyoruz. 
En son krebin üstüne beşamel sosu bir güzel boca edip, kaşarı koyup fırına veriyoruz. 
180 derecede üstü nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz. 


Valla ben beğendim.Ama içini çekmeden kesmeyin çökebilir.
Afiyet Olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder